Nya dieten

Det är helt underbart att vara hemma. Jag går och kramar på barnen mest hela tiden. Idag ska vi ta en mysig dag tillsammans. Det var jättelänge sedan pga min utmattning. Men jag känner att jag har vilat mycket och att jag orkar med att vara lite mer närvarande. Vi ska snart på höstpromenad i skogen och ikväll blir det kalas hos svåger M som fyller 29 år.

Men skräcken för att få lika ont igen är stor. Vill inte behöva åka in akut och eventuellt läggas in igen. Har nu sex nervösa veckor framför mig.

Jag ska även lägga om min kost. De med gallsten får oftare gallstensanfall om de äter fet mat, stekt mat, lök, ägg, äpplen och gurka.

På grund av utmattningen har vi tagit alla genvägar det senaste halvåret och har mest levt på uppstekta halv/helfabrikat. Så nu blir det till att lägga om middagarna till kokt mat. Tänker mig potatis, pasta och ugnsrätter. Soppor. Grytor.

Det tar ju oftare längre tid att förbereda men vi kan ju göra en soppa för två dagar t ex. Storkok. Det är ju också bara för sex veckor. Andra blir ju inte lovade operation och måste kanske lägga om sin diet för livet.

Sen skadar det ju verkligen inte att lägga bort choklad, glass*, bakverk*, chips*, pommes frites och mat med mättat fett. Det blir nog jättebra för min kropp. (* = äter iofs bara detta när jag blir bjuden men betänk att vi har kalasmånaden framför oss nu!)

Ska köra en kur med HCLF helt enkelt. High carb, low fat. 😉

Känns lite konstigt att börja käka lättprodukter, men allt för att slippa akuten igen.

Det är väl bra att vara med om såna här jobbiga saker ibland så att en får perspektiv och börjar uppskattar livet mer efteråt.

Kommentarer inaktiverade.

