Sista september

Molly och Fredrik har åkt till London för en fyradagars semester. Hon fick det i present förra året (!) så det var väl dags nu tio dagar innan nästa födelsedag… (Vi har skjutit upp det hela tiden pga min utmattning, men nu fick det bli av ändå med hjälp av barnvakter.)

Det känns lättare än vanligt när han reser iväg eftersom det bara är ett barn kvar hemma med mig. Vi gick upp alldeles för tidigt i morse t ex. Stella äter ju frukost på förskolan och jag äter när jag kommit hem efter lämningen (Molly äter hemma.) Men vi hann sitta och prata och leka litegrann i köket. I morgon tar vi nog 20 minuters sovmorgon.

Efter frukosten stensomnade jag i tre timmar till. Jag fick nog ihop sju timmar i natt, men det räckte tydligen inte.

Idag och i morgon ska jag försöka få lite gjort i trädgården samt skicka ut veckobrev och protokoll för förskolans stämma. Grejerna tar väl inte mer än en kvart vardera, men nu när jag är utmattad så är det inte helt lätt att få ihop allt som ska göras.

Jag fick i alla fall inga känningar i gallblåsan igår (troligen pga gallvänlig kost) så det känns hoppfullt. Är livrädd för att behöva åka in igen (särskilt nu när jag delvis är själv med Stella. Men vi har personer som är redo att rycka in isf.)

Molly hade varit i leksaksaffären Hamley’s (eufori!) och nu skulle de till British Museum och kolla på mumier. Hoppas att de får en härlig resa! (Är bara pyttavis. Vet att jag ändå inte skulle orka göra så mkt om jag var där, pga utmattningen.)

Kommentarer inaktiverade.

