Dagens djurstund

image

Jag försöker släppa ut gerbilerna i deras lekhage varje dag. Om jag stänger alla dörrar i hallen på övervåningen och sätter för trappan så har de typ tre kvadrat att ränna runt på.

De är så söta. De gör sina lyckogrymtningar när de skuttar runt och undersöker saker. Brukar ställa in leksaker och random prylar som de får spana in.

image

Sedan sitter jag blick stilla i hörnet och har tittar på. Alltid lika underhållande.

Gerbiler är nog för övrigt definitionen av ordet spattig. ^^

image

När de blir trötta brukar de krypa in i röret och då är det bara till att bära tillbaka röret till buren.

Ps. De får inte ha plastsaker i buren, men när de är ute kan jag kolla så att de inte gnager och får i sig plast.

Ps2. Nu går de att klappa försiktigt i buren när en matar dem och de hoppar även upp i handen och äter. Men de är fortfarande väldigt nervösa så vi tar det lugnt. (Får ut dem genom att de går in i röret när jag sticker ner det i buren.)

Kommentarer inaktiverade.

