Ett inlägg om Kent

Kent alltså. Denna grupp.

Har strecklyssnat på Kent i flera månader nu. Men deras skivor är så otroligt ojämna, så det krävdes en best of-spellista som jag gjorde själv för att det skulle funka.

De har släppt så otroligt många skivor. Vissa är tokbra (Röd, Tillbaka Till Samtiden, Du & jag Döden, Isola) medan andra är helt kassa (Jag är inte rädd för mörkret, B-sidor, Verkligen). Jag gillar generellt inte de lugna sega låtarna.

image

image

Men i alla fall. Här kommer den optimala Kentlistan på Spotify. ^^

Ps. Med tanke på hur lite jag skriver om musik så kan en tro att jag inte alls är intresserad, men det stämmer inte. Jag råkade bara få barnTM för 8 år sedan… Innan dess var jag ett engagerat metalfan som gick på konserter, hade tygmärken på väskan och åkte till Bengans skivaffär för att lyssna (innan Napster och bredbandet kom…). Nu lyssnar jag mest på gamla favoriter som The Chemical Brothers, Kent, Nine Inch Nails och dylikt. Det blir inte så mycket variation.

Kommentarer inaktiverade.

