Valla barn i skogen

Om en vill överstimulera mig så är det bara att skicka ut fem vilda 4-5-åringar med mig utanför gården på förskolan (varav en var min egen).

Idag hade jag jourtjänst när pedagogerna skulle ha veckomöte. Eftersom de renoverar utanför fastigheten så fick barnen inte vara på gården, bara utanför.

En timme senare hade jag svarat på x antal frågor, hjälpt typ fyra barn med sand/skräp i skorna, lyft ner sju barn som fastnat i träden/inte kunnat komma ner själva samt tvingat ner två barn som klättrat upp på elcentralens (?) tak.

Jag hade även trampat ner en uppstickande spik i en planka som de balanserade på samt blåst på ett antal rivsår.

Herrejeeee… Vad ungarna var aktiva och pratsamma. Alla ville de bli bekräftade hela tiden när de klättrade i träd, balanserade och åkte rutchkana nerför ledstänger.

Mycket nöjd med att ingen skadade sig… o.O

Nu är jag helt slut och tänker vila i ensamhet resten av dagen. (Stella ska hämtas och sova hos farmor idag så att jag slipper hämta/lämna tre dagar i rad.)

Kommentarer inaktiverade.

