Partystämning

Igår var det det dags för det (av Stella) efterlängtade pyjamasparty hos syrran. Eftersom både syrran och jag var gräsänkor så samlades vi hemma hos henne tillsammans med två av våra barn (Stella och Selma (7v)). Syrran var bebisbubbletrött och jag var utmattningstrött så det var ju en ganska avslappnad kombo.

Selma hade blivit förkyld och fått ”förhöjd kroppstemperatur” som de så fint säger. Vi tempade varannan timme och sprutade koksalt i näsan på henne (Nezeril är tydligen inte för barn under två år längre). Både syrran och jag oroade oss för RS med Stellas sjukhusvecka i bakhuvudet. Vi kollade ”indragningar” i magen (visar ansträngd andning) och försökte hitta pulsen.

Efter 25 minuters kötid hos 1177 och att vi ätit i omgångar vid middagsbordet så undrade Stella när pyjamaspartyt började egentligen.

Oj, hehe.

Men jag tog fram hennes pyjamas och stack åt henne godisskålen.

Stämningen var på topp som ni kan förstå.

Selma hade dessutom magbesvär i vanlig ordning (stackars alla dessa 0-3-månaders med outvecklade tarmar).

Men eftersom tempen aldrig gick över 37,9 utan vände neråt igen så slapp vi Östras barnakut. Phu! Och Stella somnade till slut i gästsängen.

Jag hittade nåt fettfritt godis som inte gav mig gallbesvär och så slökollade vi på Idol medan Selma somnade, vaknade och gnölade om vartannat.

Men lite sällskap fick vi iaf och det var trevligt! Jag fick dessutom sova ut på förmiddagen när syrran och hennes sambo (som kom hem sent igår) såg efter Stella. Skönt!

Nu längtar jag tills F och M kommer hem efter fyra dagar i London. Bara cirka fyra timmar kvar nu.

Kommentarer inaktiverade.

