Gallstensdagarna i sms-form

Skulle hitta en grej i sms:en till Fredrik och fann en ganska intressant konversation under dagarna då jag var på sjukhuset. Många olika bud så att säga. Här kommer det.

image

Mellan sista och nästa messet ringde jag och grät och han bad mig ringa 112. Men de bad mig åka in själv eftersom jag bor så nära, så det gjorde jag (spårvagn+gick!) O.o

image

Först sa de att jag skulle få gå hem, sen skulle läkaren ”bara kolla en grej” och gick iväg i två minuter. Då hade leverprovsvaret kommit och jag skulle på ultraljud och blev inlagd…

image

Kräktes fyra gånger, det är vanligt vid gallstensanfall. Efter sista gången frågade de om jag ville ha medicin mot illamåendet. Kände bara MEH, varför fick jag inte det direkt? (Jag visste ju inte att det fanns.)

Ångestdämpandet var inför magnetkameraundersökningen men det var ju som en piss i havet med tanke på att klaustrofobi och specifikt att bli levande begravd är min värsta fobi.

image

image

Dagen efter testade vi datortomografi istället.

image

image

Fick vänta länge på utskrivning den tredje dagen.

image

Huuu…

Det är så skönt att det är över. Må jag aldrig hamna där igen (utöver själva operationen då).

Ps. Har nu varit helt smärtfri i en vecka pga mycket noggranna kostvanor. Äter inget som har högre fetthalt än 1-2%. Vi får se om jag vågar testa lite olika sorters mat längre fram?

Kommentarer inaktiverade.

