Att inte ha tvättmaskin

Nu är det 3,5 veckor sen de kopplade ur tvättmaskinen och jag känner mig bakbunden.

Vi har ju anpassat vår mängd med kläder efter att vi tvättar cirka två dagar i veckan, så efter ett antal dagar tar kläderna slut (särskilt mina för jag hatar att handla kläder och har ganska precis vad jag behöver av allt).

Svärmormor har varit jättesnäll som tvättat åt oss, men ibland har vi inte setts på en-två veckor eller så har vi missat att lämna över smutstvätten och så har garderoberna börjat eka tomma.

I söndags använde jag mitt sista par strumpor. I måndags hade jag samma par och så fick F panikinstallera maskinen genom att sätta en stickpropp på sladden eftersom elektrikern inte varit här än (de blev klara med vattendragningen i fredags trots att vi påpekat att tvättmaskinen ska ha prio).

image

Bild från när det var nästan klart

Sååå jag fick tvättat strumpor med mera. Men det blev ju inte torrt över natten pga att avfuktaren står i röran i källaren och vi hade torkstället i vardagsrummet.

Så i morse klämde jag ner mina 42:or i Mollys strumpor (strl 35-37). Det gick. Tur att strumpor är elastiska.

När hantverkaren går för dagen ska jag tvätta lite mer kläder (kan ju inte köra maskinen dagtid ifall elektrikern skulle dyka upp). Behöver verkligen få mina tröjor och jeans tvättade. Har börjat använda de där fina sällanplaggen nu som jag normalt bara har på jobbet eftersom alla vardagskläder är slut. 😛

I alla fall. Förr tvättade de kläder i bäcken eller i nån tunna och ja, jag har faktiskt handtvättat lite här också. Men helst slipper jag det. (Vi har inte ens en balja eller badkar just nu).

Ska bli skönt när det är fixat. Vill inte leva utan tvättmaskin (brukar svara tvättmaskin på frågan om vad jag inte vill leva utan).

Ps. Underligt att jag inte tänkt tanken att låna Fredriks strumpor? Men de känns så stora på något vis, strl 44-45.

Kommentarer inaktiverade.

