Rådjurslooken

Idag gick jag in på Åhlens sminkavdelning. (Jag behöver något som täcker över finnar i ansiktet. (Har fått sanslöst mycket de senaste månaderna, antar att det är stressrelaterat?))

Jag kanske ska nämna att jag aldrig använder smink.

Jag lovar att jag såg ut så här hela tiden.

image

Till slut kom ett affärsbiträde fram till mig och frågade om jag hittade rätt färg. Jag kraxade att näää…eh… ”Är det någon färg du använt tidigare?” EHH….NÄÄÄ! (kunde dessutom inte prata pga tappat rösten).

Gick genast därifrån. Ju närmare jag kom inredningsavdelningen desto mer slappnade jag av.

Jag känner mig som ett rådjur påkommet i strålkastarljuset på såna ställen.

För mig har det aldrig varit något aktivt ställningstagande att inte sminka mig. Jag bara började aldrig. (Jag sköter min kropp på samma sätt som killar normalt kanske gör, det känns logiskt för mig.)

Men på apoteket hittade jag bara två concealers, som det tydligen så fint heter, att välja mellan. Ingen av dem är min egentliga hudton eftersom bleka jag skulle behöva typ -04 istället för 01. Men det får duga. Orkar inte mer. Smet fram när butiksbiträdet gick åt andra hållet.

Så nu är det fixat. Phu.

Kommentarer inaktiverade.

