Snibb-blöjorna

Libero har nån slags kampanjsajt med hur blöjor sett ut genom tiderna.

Här jämför jag mig med Molly. (funkar visst inte så bra… Fyll i 1983 och 2007 om du vill kolla).

Allt i ett-blöjor fanns tydligen på 80-talet men jag känner mer igen mig i snibb-blöjorna. Tror att jag hade Pampersblöjor, men mitt yngsta syskon och många andra vi träffade hade något slags inlägg och plastsnibbar (billigare) (som blöjorna på 60-talet).

Till barnen har vi mest kört tygblöjor. Lite bylsigare men fräschare att slippa plasten/superabsorbenterna. Dessutom minskar det sopberget avsevärt och en kan spara uppemot 10 000kr under en blöjperiod. Många barn blir blöjfria tidigare eftersom de känner av när de kissat. Men det krävs ju nästan tvättmaskin hemma så jag förstår att det blir bökigt för vissa.

Men i alla fall. Skönt att utvecklingen går framåt. 🙂

Kommentarer inaktiverade.

