Sova hela natten

Nu har jag varit mamma i lite drygt 8 år och nu har min familj äntligen nått den status då hela familjen sover natten igenom allt som oftast (och framför allt inte väcker varandra när vi vaknar till, för det gör ju alla då och då).

Nu kanske ni blivande småbarnsföräldrar sätter i halsen, men ni får betänka att vi har fyra år mellan barnen.

Den senaste veckan har jag vaknat vid 6-7 flera gånger och insett att Stella inte väckt mig och att jag inte har behövt dimra upp lampan och sätta på min ljudbok igen. Hon sover hela natten! (Utan att väcka mig) Wow!

Det var väl runt 3-4-års åldern som Molly slutade väcka oss också tror jag. Hon sover som en sten varje natt. Väldigt skönt.

Vågar jag hoppas på ostörd sömn för det mesta nu framöver? Att själv få bestämma när jag ska vakna resten av mitt liv? Vore ju underbart! (Men räknar givetvis med periodvisa avvikelser.)

Ps. Måste dock komma ihåg att aldrig skaffa katt. Pandis, som hade mig som ägare, väckte mig flera gånger i veckan under hela min ungdoms tid. Ofta genom att släppa en mus i mitt rum så att jag skulle få träna på att jaga. Huuuu… (men hon var gullig dagtid).

Kommentarer inaktiverade.

