Barnkalas och dubbeldejt

I lördags hade vi barnkalas för Stella på hennes förskola (föräldrar får låna lokalen).

Vi körde samma koncept som de tidigare fyra kalasen för Molly, dvs korv med bröd*, glass/kakor, russinleken, snurra flaskan vid presentöppning, dansstopp och skattjakt av godispåsar. (Lekarna har varierat något genom åren.)

* = Min kompis berättade för övrigt att hennes kompis ville testa något nytt och körde pizza på barnkalaset. Barnen hade flippat ut och börjat gråta! Rucka aldrig på sådana traditioner, folk! ^^

Kalaset gick bra.

Jag förundras över hur lugnt det var. Det kändes lite som en tebjudning på ett ålderdomshem. Vi hade fyra vilda barn (två var mina) och tre lugna barn med. Alla hade med varsin förälder utom femåringen.

Molly har så vilda kompisar i jämförelse. Hennes kalas har alltid varit otroligt röjiga och det har varit tjejerna som hörts/synts mest.

Får ofta höra ”åh vad skönt med en massa tjejer på kalaset, mina pojkars kalas är så vilda” och jag typ ”eller hur… eller inte…”

Men nu börjar jag förstå lite mer. (Molly dras ju till folk som är som hon.)

Jaja.

Igår var jag helt slut. Låg i sängen tills vi skulle gå och var sedan jätteutmattad resten av kvällen. (Hade avbokat om det inte vore för min kompis.)

I alla fall. Vi lämnade barnen hos deras farmor i hennes nya lägenhet i stan och sen träffade vi min kompis L och hennes nya pojkvän. Bowling (3 strikes!) och fika. Det var jättetrevligt med en liten dubbeldejt sådär på söndagseftermiddagen.

Sen lade jag mig på svärmors soffa tills vi fick skjuts hem (F agerade jourhavande datatekniker.)

I natt låg jag 12h i sängen (sov 11 mot normala 9) och efter att ha varit upprätt en timme ligger jag nu här igen.

Huuu!

Men det blir ju aldrig lugnt här. Har börjat inse det. När jag vaknade vid tolv hade F ringt 8 gånger. En liten stund senare kom en rörläggare som skulle titta på vår droppande badkarskran. Men den är fixad nu.

Hoppas på en lugn vecka. (Ska äta lunch med min chef i morgon + ev bankmöte med föräldrakooperativet, sen provtagning och apoteket inför nästa veckas operation på ons, kompisträff på fredag och på lördag släktkalas på dagis (vi har försökt göra det enkelt för oss med enkel fika och så slipper vi iaf städa före kalaset). På söndag är det shoppingrunda för badrummet, förrådet, tvättstugan och övre badrummet. Ska försöka hitta barnvakt.)

Pust…

Livet alltså.

Kommentarer inaktiverade.

