Strukturera förråd

En grej jag är bra på är att strukturera. Gärna i excel (excelnörden på jobbet!) men även i vardagen.

Nu har jag ett riktigt drömprojekt på gång. Eller nja. Inte drömprojekt kanske, men jag har helt okej med utrymme och behovet är stort, så det känns viktigt och vettigt att få det bra. Dessutom har jag redan en massa av delarna hemma, efter att vi ryckte skoförvaringen i källartrappan förra året.

Vår gamla lilltoa ska förvandlas till verktygsförråd med frysbox.

image

image

Istället för att bara köpa en massa delar och testa mig fram (som jag gör ibland) så har jag börjat fila på en grundlig plan hemifrån.

image

Jag har t ex lagt ut de verktyg som ska få plats på förvaringstavlan. (Kanske måste rensa lite där…ähä…)

image

Sedan har jag tagit fram några hyllplan och funderat på förvaring.

image

Hmmm… Massa förvaring blir det.

Men det blir nog bra till slut.

Att optimera med krokar och hyllplan och lådor och ytor tycker jag är jätteroligt.

Dessutom är det ju en pågående process som aldrig tar slut. Sorterar och flyttar om hyllplanen i hallen typ en gång om året.

Jallefall. Hade en skitdag idag med stress och trötthet. När barnen somnat och F stuckit på kompisträff gick jag ner i källaren, sjöng högt till Kent och strukturerade. Efter en timme i introvert flow känns dagen avsevärt bättre. Det är ju det där jag lever för. Kreativt flow.

Nu ska jag bara få bort alla verktygen så att mitt hobbybord blir ledigt igen för warhammer, tavelmålning, pusslande och annat.

Ps. Ganska mycket därför jag tog itu med det här just nu. 😉

One Response to Strukturera förråd

  1. […] Det var ett himla pussel med att planera förvaringen av alla verktyg mot Elfasystemets olika delar, men det var det värt. Så här såg det ut när jag planerade förrådet. […]

    Gilla

