Vill bara fly nu

Alla krav, det dåliga samvetet, alla borden, den långa listan med vänner som vi borde boka in träffar med (har knappt träffat folk i sep-okt pga renovering och kalasmånad), alla tider, datum, möten, lappar, barnvaktfix.

Jag blir galen.

Jag skulle vilja fly till en stuga i skogen och bara sitta där. Inga intryck, ingen telefon som ringer, inga hantverkare som kommer på besök.

Inga syskonbråk, ingen fettfri gallstensmat som inte lagas, inga styrelseprotokoll som ska skrivas på och skickas runt.

Inga jäkla läkartider, föräldramöten, utvecklingssamtal och akutbesök på apoteket, inga barnkalas, aw:ar för Fredrik och smutstvätt på vardagsrumsgolvet.

Inga släktingar som vill ha datahjälp, inget jourstäd på förskolan och läsläxor som ska tragglas med. Inga plantor som dör en konstig död, gerbiler som jag inte hinner rasta och mail som ska besvaras.

Inga läckande kranar, igen leklera över hela mattan, inga vinterskor till barnen som måste köpas.

Egentligen hade jag tänkt åka upp till pappas extrahus i Norrbotten denna vecka, men sen kom en gallstensoperation i vägen, så jag kollade aldrig på flygbiljetter. Men det skulle nog varit bra med en resa, för jag är helt slut.

Jag ska avboka, förenkla, sänka kraven och leva för dagen nu om det går. För jag orkar inte mer. (Detta gäller inte bara utmattningen, men resten är privat.)

2 Responses to Vill bara fly nu

  1. Kronärtskocka skriver:

    Många kramar!

    Gilla

