Mina barn springer om mig

Mina barn har blivit tokiga i tv-spel det senaste halvåret. Stella har inte spelat så mycket, men denna vecka har hon kommit igång.

I förrgår hann vi inte spela med dem och Stella blev jättebesviken. I går morse kom hon in till mig på morgonen och frågade om jag ville spela. ”Jag sover!” svarade jag och sen sa F till henne att hon skulle till förskolan.

Direkt när hon kom hem ville hon spela, så det gjorde vi.

Det sjuka är att hon snart är lika bra som jag är! Hon är fyra år och jag är en s.k. spelande nörd. (Men jag vill tillägga att jag inte är uppvuxen med tv-spel och att jag är bättre på dataspel (dock inte på långa vägar lika bra som Fredrik som brukar vinna över alla på LAN. Han har sanslös pricksäkerhet och reaktionsförmåga).)

Men i alla fall. Molly har redan gått om mig i att hantera spelkontrollen och Stella är nu på god väg. Får ta och träna lite på nya roliga spelet Rayman (mycket humor och inget blodigt våld. Rekommenderas!) när ändå ungarna och Fredrik kör.

Ehh…

image

(Rayman har de coolaste tjejerna)

Kommentarer inaktiverade.

