Muskellös

Igår körde jag ett fyrtio minuter pass yin yoga hemma när F nattade.

Omg.

En kan ju tro att det inte ska vara så jobbigt eftersom det är en lugn yogaform där en mest tänjer olika muskler för att mjuka upp bindväven eller hur det nu var. Inget svettigt pass direkt. Det kändes inte så jobbigt när jag gjorde det.

Men idag. Ont i benen och hela kroppen.

Jag har inga muskler kvar.

Jag som tränade transformer (typ värsta passet på hela Sats), körde med lila rulle på ViPR (6kg istället för 4kg som 90% av de andra körde) och sprang 5 km på 27,5 min på Blodomloppet. (Inte rekordsnabbt, men snabbast bland kollegorna som sprang 5 km).

Nu är jag så svag och vek.

Jag fick liksom ont i handleden av att stå i hundens position.

image

Så jag tänkte att jag ska fortsätta med yin yoga. Jag behöver nog det, ja.

Nu har jag legat ner 12-15h per dygn sedan snart ett år tillbaka (med fyra veckors deltidsjobb i januari) och det är väl ungefär döden för musklerna.

Så om jag inte blir sämre igen så kör vi på det.

Ps. Motivationen är det inget fel på, bara den här nedrans utmattningen.

Kommentarer inaktiverade.

