Dan före dan

image

Börjar bli lite smånervig nu. Mest för att missa operationen faktiskt. Typ att jag inte ska vakna.

Att gå upp vid fem känns ju sinnessjukt för mig som normalt sett vaknar vid nio-elva eller möjligen med barnen vid sju när jag ska lämna.

Men jag ska packa klart och göra en dubbeldusch på morgonen, så jag får se till att ta mig upp i tid. Ingen frukost. Inget vatten efter 05.00.

Dubbeldusch alltså. Detta…eh… speciella. En ska först tvätta håret med något slags schampoaktigt och sen skrubba hela kroppen med en löddrig svamp som gör en superren. Sen när det är klart ska en göra allt igen! Och sen två gånger till på morgonen innan operationen.

Handduken ska vara ren, sängkläderna ska vara rena och kläderna ska vara rena.

Så det innebar att även ungarna fick duscha och ta nya rena kläder eftersom jag och Stella sover ihop.

Vid 06.30 ska jag skrivas in och då lär jag få en sån där obehaglig infart i handen igen. Gah. I hates them.

Men den här gången behöver jag åtminstone inte oroa mig över en vaken operation och hälsan hos BEBISEN. Nu är det bara jag och min lilla kropp det handlar om. Ingen stor grej alltså. Skönt.

Kommer dit, infart, sjukhuskläder, sövs…vaknar och allt är klart. Har lite ont, ligger kvar en dag och läser tidningar och sen hem och vila.

Alla säger ”lycka till” och då blir jag lite orolig. Kan det gå fel alltså?? :-O

Äh, detta är en rutinoperation.

Ligger dessutom först på operationslistan. En släkting jobbar på sjukhuset och har koll på alla operationslistor så hon kollade idag. Skönt. (Låg som nummer två vid båda snitten och fick ut ungarna 13.52 resp 11.04 trots att vi varit på plats sen 07.00 båda gångerna. (Kom dessutom ett akutsnitt emellan första gången.))

Shooot!

Ps. JAG VILL ÄTA MAT!

Kommentarer inaktiverade.

