Har det ganska bra just nu

Jag måste säga att humöret är så himla mycket bättre den här gången än den förra. Då var jag smärtfri och kunde röra mig obehindrat men all oro var så jobbig samt att jag inte hade någon aning om när jag skulle få åka hem. Var så otroligt rastlös.

Denna gång har jag ont, men jag försöker ändå göra det bästa av situationen.

Promenerar fram och tillbaka (blodcirkulation är bra för läkningen och det minskar risken för proppar, lunginflammation och allt var det var) och lyssnar på ljudbok. Har just börjat på Tio lektioner i matlagning av Lotta Lundgren.

Tittar på TV* (!) och idag har det faktiskt varit riktigt intressant. Har sett ett halvt avsnitt Äntligen hemma (har inte kollat på det sen 90-talet typ), ett halvt avsnitt av How I met your mother (sen skulle sköterskan dra infarterna och det började rinna blod överallt så vi fick gå till mitt rum), Rapport och nu ett avsnitt av Fråga doktorn på lite för låg volym (äter kvällsmat).

* = har knappt tittat på TV alls sen i juli. Prioriterar annat nu för tiden.

Klockan 20.00 är det Vetenskapens värld så det kan ju inte annat än att bli en toppenkväll. ^^ (tänker gå till det andra dagrummet och höja, bara det inte är upptaget på annan kanal).

Pratade med barnen för en stund sedan också. Det var mysigt. I morgon ska de på Halloween på Liseberg med sin gammelmormor (höstlov).

Försöker för övrigt att hålla mig upprätt eftersom det gör så ont att vända mig/lägga mig/räta upp mig. Samma grej som vid kejsarsnittet utom att det gjorde ondare då (gjorde ont i uppemot 1-2 veckor). Men då kunde jag hålla armen som stöd under naveln. Nu har jag sår på fyra ställen så det är lite mer osmidigt att hålla emot. 😉

Nä. Men jag har det faktiskt rätt trevligt här, har ni hört på maken?!

Har till och med fått beröm från sköterskan för att jag promenerar så mycket. Det gjorde jag även efter snitten. Lika bra att göra det som kanske hjälper känner jag.

Kommentarer inaktiverade.

