Pre-op

Vaknade 4.47 efter en småorolig sömn. Kunde stänga av alla alarm innan de väckte de andra.

Prick 5.00 drack jag ett stort glas vatten. Sista innan i eftermiddag/kväll.

Känner mig nervös och spänd. Men positiv.

Börjar fundera på saker som hur lång tid operationen tar, var röntgen ska ske, vilka slags operationskläder jag ska få (likadana som vid snitten?), när de sätter katetern (som jag antar att jag ska få?) osv. Känner mig dåligt förberedd eftersom jag inte vågat googla pga… allt hemskt som google plockar fram.

Nu väntar dubbeldusch och packning innan jag troligen promenerar bort till sjukhuset. Det är ju bara en kilometer.

Har väl kanske sovit fyra timmar i natt (av mina behövda 9-10 timmar).

Men tänker att om det är något jag ska/kan göra idag så är det väl att sova. Både som sövd och efteråt.

Nu kör vi.

One Response to Pre-op

  1. Barnboksbloggen skriver:

    Tänker på dig idag. Jag har också genomgått samma sak, men det är snart 15 år sedan nu.

    Liked by 1 person

