Hemma efter operationen

Nu är jag hemma igen.

Pratade med kirurgen och fick några lugnande tabletter samt extra smärtlindring för det med naveln. Märker att jag spänner mig mer ju ondare jag har allmänt sett (så klart!) så om jag kombinerar dessa två med alvedon så hoppas jag kunna hålla det i schack. Börjar vänja mig så sakteliga.

Kirurgen sa också att operationen hade löpt på bra. Den tog inte ens en timme. Gallblåsan var som en full påse grus! Han sa att han sällan ser så mycket i samma gallblåsa. De flesta var 2-7 mm och några runt en centimeter. Det var tur att vi opererade ut den alltså. (Mannen som låg i samma rum som jag hade två stenar på nån centimeter hörde jag.)

Om jag får ont igen så ska jag komma in på undersökning. De hade röntgat och inte sett några stenar i den djupa gallgången, men man vet aldrig.

Nu ska jag vara smärtfri där vid gallan.

image

(Upp och ned på eftersom jag fotar mig själv.)

Han sa även något om att jag har bråck i magmunnen och det stämmer ju att jag ganska ofta får halsbränna.

Skönt att vara hemma nu. Jag klarade att linka mig ner till spårvagnen och sen hem. Men familjen får serva mig lite de närmsta kvällarna tror jag. Det dröjer nog några dagar innan jag kan hämta/lämna. (Normal sjukskrivningstid är cirka en vecka och smärtan varar oftast i 2-4 dagar).

Ska ta bort agrafferna (häftklamrarna) på vårdcentralen på torsdag nästa vecka. Nedräkning till det…

Kommentarer inaktiverade.

