Hemmalivet efter operation

Har ätit min första stekta maträtt, en quornhamburgare. Det var gott.

Har jättesvårt för att ändra läge på kroppen. Att lägga mig ner i sängen är en pärs.

Kände faktiskt inte av navelagrafferna så mycket nu på kvällen, men de märks nu igen när smärtan börjar komma tillbaka. Men det var alvedondags nu, så det går förhoppningsvis över om en stund. Ska ta alvedon var sjätte timme nu några dagar. Har svårt att gå utan att hålla för såren på magen som stöd.

Men det känns ändå lättare än när jag var nysnittad, för då var såret 10-12 cm.

Ska nog lägga mig ovanpå en sovsäck i natt så att det blir lättare att vända sig. Sov på en sovsäck sista en-två månaderna av Stellas graviditet pga foglossning.

Är lite rädd för att barnen ska glömma sig och råka slänga sig på min mage.

Kommentarer inaktiverade.

