Stackars naveln

Sent igår kväll började det kännas jätteobehagligt i naveln. Det kändes som att något skavde.

Jag är jättekänslig i och runt naveln. Ingen får röra den och jag får hemska obehag av det.

Plåstret hade blött igenom en del så jag bad om att få byta. Då såg jag att det sitter 3-4 AGRAFFER i naveln!!

Inte konstigt att det skaver… :-O

Hittade ingen ställning som kändes okej och bröt ihop. Två sköterskor fick komma och trösta mig i olika omgångar. Fick en lugnande tablett och en liten värmedyna som jag lade på naveln så att musklerna skulle slappna av. Vid tretiden somnade jag en stund.

Blev tyvärr väckt redan vid fem för blodprov, temp och blodtryck. Men sen fick jag sova mellan cirka sex och åtta.

Det känns fortfarande jätteobehagligt, men det finns ju inget att göra. Måste vänta tio dagar tills de kan tas bort. Får försöka vänja mig. 😦

Visste ju att de skulle gå in via naveln men trodde att det skulle bli stygn som går upp av sig själva så som vid kejsarsnitten.

Ska försöka greja en värmedyna att ha hemma, kroppen spänner sig av obehag hela tiden.

Kommentarer inaktiverade.

