Aj aj aj aj aj

Jag har ondare än vad jag trodde att jag skulle ha. Klarar mig inte på dubbla alvedon och nu är de fyra morfinliknande tabletterna (som jag snålat med) slut. Får ringa om nya i morgon om smärtan inte lättar.

Det är lite jobbigare att ha sår över hela magen än bara längst ner ovanför venusberget. Kan verkligen inte använda magmusklerna alls.

Idag har Fredrik fått hjälpa mig ur soffan och när barnen somnade på varsin sida om mig i sängen så fick han dra ut mig i benen och häva upp mig på golvet.

Känner mig väldigt funktionsnedsatt. Kan knappt ta upp saker från golvet, sätta mig, lägga mig, böja mig eller luta mig åt något håll. Lyfta och bära kan jag inte göra heller.

Barnen har varit väldigt hjälpsamma, mem det tryter ju på orken hos oss alla att det bara är en förälder som kan göra saker i huset. Hoppas att smärtan går ner snart.

Det har gått rätt bra att sova och vända mig på sovsäcken i sängen, men det gör jätteont att ta sig ur sängen.

Nu är det äntligen sovdags. Vill bara att tiden ska gå fort nu så att det går över någon gång.

Kommentarer inaktiverade.

