Urk

Livet är ganska sugigt just nu.

Sov/låg i sängen mellan 23-12 och det var ju skönt och relativt smärtfritt. Men nu ringde jag sjukhuset för att få mer morfinliknande medicin utskrivet, för jag fixar inte det här. Hela magen spänner och krampar när det är som värst. Låg och bölade igår vid nattningen för att jag var så slut och för att det gjorde så ont att lägga mig ner i sängen.

Nu är jag på det fjärde dygnet, det sägs att smärtan ska gå över på 2-4 dagar. Men jag är smärtkänslig, jag vet det.

Försöker mest få tiden att gå nu. Har legat i sängen och kollat på roliga filmklipp. Men det gör ont i magen att skratta så jag vet inte om det är så bra egentligen.

Huset ser hemskt ut. All Fs energi går åt till att hålla oss flytande med logistik, mat och hygien. Det finns ingen ork för städning. Och jag kan knappeligen röra mig.

I morgon kväll är det halloweenspelkväll med hela svärsyskonkullen och barnen. Det blir översovning och spelande hela kvällen. Något kul i allt det plågsamma. Vi ska även klä ut oss. Förra året var det speltema, i år filmtema. Funderar på om jag ska ta den lätta vägen ut och köra på Amélie de Montmartre… (sätta i linser, buffa ut håret och låna rött läppstift typ) eller om jag ska orka göra något annat.

Orkar typ ingenting just nu bara.

Hoppas att jag får receptet idag (eller alls!) så att jag kan bli körd till apoteket och hämta ut det sen. Hatar att vara så här orörlig och smärtpåverkad.

Kan inte tiden bara gå snabbt nu så att det här går över. Visst var det jättejobbigt efter kejsarsnitten, men då hade jag åtminstone fått en bebis att fokusera på. Jag har inte ens aptit nu till all den där maten jag längtade efter.

Blö. Slut på klag.

2 Responses to Urk

  1. Kronärtskocka skriver:

    Kolla om du måste med till Apoteket eller om du kan skriva en fullmakt åt F som han tar med. Annars är det ett tips inför framtiden, att säga till på Apoteket så att ex ens partner eller nära vän kan hämta ut medicin åt en. Hoppas du snart får smärtlindring!

    Gilla

    • hippiemamman skriver:

      Hej! Jo, vi kollade på det igår men eftersom vi inte har någon skrivare och jag ändå inte fick receptet förrän i eftermiddags så skulle det inte gått så mycket snabbare tyvärr. Men bra att tänka på i framtiden om det skulle behövas. 🙂 (nu är det löst)

      Gilla

