Källaren är på gång

Idag bestämde jag och Fredrik att vi ska satsa på att försöka ha lite roligt nu framöver. För livet sedan semestern i augusti har mest varit en massa plikter och måsten.

Det har varit före, under och efter renoveringen, en massa (tråkig) shopping, en massa kalasande (för barnens skull, jag skulle gärna slippa) och sen har jag varit sjuk och legat på sjukhus i två omgångar. Det har inte funnits tid och ork för roligheter direkt.

Igår kom grejerna till vårt nya verktygsförråd, så vi har börjat sätta upp skenor och hyllor. Jag fick ett ryck idag när morfinet kickat in och fick upp en massa verktyg på väggen. Det blir bra!

Både jag och F kände att vi fick ny energi idag när det plötsligt gick att gå normalt fram till nya badrummet istället för att balansera mellan alla verktyg och lösa hyllplansdelar som legat på golvet i två veckor (i väntan på att förrådet ska bli klart).

I helgen drar vi upp resten och då kommer vi äntligen ha fått ordning på hela hobbyrummet igen, ”bara” tre veckor efter badrummet blev klart. Äntligen!

Jag längtar efter att få plats att måla tavlor, pussla, måla warhammer och greja. Det har inte varit kul att leva i ett byggkaos i källaren i 2,5 månader.

Nu saknas bara vissa delar till badrummet som t ex krokar, schampohylla, tvålkopp, handduksstång m.m. Vi köpte en hel del grejer i helgen och det börjar bli väldigt fint.

Det sista projektet i källaren blir mitt odlingsrum i nuvarande förrådet under trappan. Jag ska montera lysrör i hyllan och förodla växter och vinterförvara vissa uteväxter. Det är kallt i det rummet (som en jordkällare) så det blir perfekt.

Sen kommer hela källaren ha fått sig ett rejält lyft sedan vi flyttade in för drygt två år sedan.

Vita väggar och vitt tak istället för mintgrönt, nytt parkettgolv, målad/vitlaserad trätrappa, alla rör som gick mitt i taket är flyttade till kanterna och F har satt upp dörrkarmar och lister.

Badrummet är nyrenoverat, gamla toaletten har blivit verktygsförråd, gamla förrådet med pannrum är nu tvättstuga och pannrum och det andra förrådet ska även bli ett odlingsrum.

När allt är klart får jag göra en ny rundvisningsfilm så att ni kan få jämföra med den gamla. Vi har verkligen lagt allt krut på källaren så att säga. 🙂

Kommentarer inaktiverade.

