Min nya bästa kompis?

image

Här är min nya polare som ska fixa till melatoninhalten i kroppen nu under mörka vintermånader. Valde en med uppladdningsbart batteri för jag inser ju att jag kommer att behöva flytta den mellan sängen och köket beroende lite på när jag går upp (och orkar kanske inte stoppa i sladden så här på morgonen).

Den jag lånade av svågern hade vitt ljus som lyste upp hela rummet, men den här har alltså blått ljus, vilket ska vara om möjligt ännu effektivare.

Vi får se om det ger någon effekt på mitt mående.

Ps. Har funderat på en ljusterapilampa i säkert tio års tid men dels är det dyrt och dels så är jag otroligt seg i sådana här beslut. Har inte orkat ta mig igenom proceduren att scanna marknaden och lära mig mer tidigare. Men i år har jag fått hjälp av svågern och pappas sambo A. Tack!

Kommentarer inaktiverade.

