Orkar inte bry mig om kaoset ens

Nu är jag på femte dygnet efter operationen och smärtan har inte släppt. Alls.

Jag går fortfarande på full dos alvedon och tar morfin när det behövs. Jag är smärtkänslig, jag vet.

Idag när jag vaknade halv ett (ja, jag vet…) så hade jag ett sms, ett missat samtal och fem olästa mail från förskolan och föräldrarna. Det var tydligen kort om personal av olika anledningar så alla skulle hämta sina ungar så fort som möjligt.

Så jag tryckte i mig morfinet och linkade ner till spårvagnen. Fick hålla en arm om magen (framför allt det stora hålet i naveln som gör ont) hela vägen.

Lyckades få med mig Stella hemåt och vi hade sån tur att Molly gick av på samma hållplats med sin fritidsgrupp (!). De hade varit på museum idag. Så då slapp F hämta henne och hon kunde följa med oss hem direkt. Klaffeliklaff.

Vilar i sängen just nu och om cirka en timme ska vi iväg till halloweenspelkvällen.

Har varken packat, ätit eller bestämt utklädningskläder, men jag känner så här: JAG ORKAR INTE.

F får göra det när han kommer hem.

Omfamnar kaoset…

Känner mig som en överlevare. Folk får inte ställa så höga krav på mig idag.

Det löser sig på ett eller annat vis. (Så olikt mig va!?)

Kommentarer inaktiverade.

