Mindre ont och städning

Idag har jag mindre ont i såren. Har kunnat böja mig, gå omkring och resa mig relativt bra idag.

Bytte också alla plåster idag och det såg rätt fint ut. Har 2-3 agraffer per sår. Började dock få blodtrycksfall och blev svimfärdig efter två plåster så fick ta en paus… o.O

Det skaver överjävligt i naveln. De sa att jag skulle vänja mig men njaaa… Ibland blir det bättre med medicinen, men idag har det varit sjukt skavigt och obehagligt. Urk. 3,5 dagar kvar till agraffborttagning. Jag räknar ner.

Jag har även ägnat eftermiddagen/kvällen åt att göra i ordning förråden i källaren samt att röja upp här hemma. Det har ju sett hemskt ut i flera veckor och särskilt denna vecka när jag varit nyopererad. Men nu är det tänkt att vi ska nollställa hemmet och göra en städning i morgon. Allt ska till rätt plats.

Tidigare städade vi så varannan vecka och det var väldigt välbehövligt, men det har inte funkat de senaste månaderna.

Men nu ska vi försöka i alla fall. Det är ju mycket lättare att hålla ordning om det ser fint ut från början. Mota Olle i grind och allt det där. Barnen börjar ju bli större nu så det är mest leksaker som de släpar runt. Vi måste dock bli bättre på kvällsröj och att bära tillbaka allt igen.

Berättar mer om gårdagens halloweenfirande senare.

Kommentarer inaktiverade.

