En vecka senare

Det har gått en vecka sen operationen och jag har idag tagit bort sovsäcken från sängen. Kan nu vända mig rätt bra i sömnen, behöver ingen kudde som stöd för magen och kan även sova på magen.

Kan promenera normalt, har inte haft besvär av navelagrafferna och har inte tagit medicin sen i morse vid 7. Inget morfin!

Kan röra mig rätt bra. Böja mig ner och lägga mig i sängen är värst, men det gör inte ont längre, känns bara obehagligt. Magmusklerna går alltså att använda igen.

Har ätit mitt första äpple idag (typ det värsta för gallblåsan). Inga känningar alls.

Yay!

Vilket fantastiskt läkkött vi har hörrni!

Länge leve sjukvården, kirurgi och gallblåsefrihet!

Ps. På onsdag ryker agrafferna och plåstrena. (Ska nog köra hudtejp över ett tag till dock.)

Kommentarer inaktiverade.

