Halloweenspelkväll nummer 2

I fredags gjorde vi en riktigt rolig grej för en gångs skull. Förra året hade vi halloweenspelkväll med Fredriks syskon och det var väldigt lyckat. Detta år körde vi igen, fast hemma hos svärmor istället för svärfar. Alla Fredriks fem syskon var med, en svägerska och så jag och barnen.

I år hade vi filmtema på utklädningarna.

image

F var Pasha från Kejsarens nya stil, Harry Potter, John från Peter Pan, en statist i Downtown Abbey, the elfte doktorn i Dr Who, en rysk gränsvakt, jag som katten Luna i Sailor Moon, Molly som krambjörn, Merida i Modig och Stella som random fjäril.

image

Fjäril ja.

Vi åt pizza/sushi och spelade Pictionary (jag och svågern vann!), Dixit (jag vann!) och Zombiecide (vi fick ge upp i förtid för två skulle hem och alla var trötta).

image

Molly var vaken ända till tolv.

image

Tioåriga svägerskan hade bakat läskigt tilltugg.

Jag, Fredrik och barnen sov över för att slippa behöva åka hem och natta. Mycket trevlig kväll.

image

På måndagen hade de halloweenfirande på förskolan, så Stella återvände mitt tema med Luna (inkl nos och morrhår). Kattöronen tejpade jag för övrigt på ett diadem tio min innan vi skulle åka till festen. Alltid så tidigt ute när det gäller utklädning…

Tycker för övrigt att denna är söt.

image

Hoppas att ni som firade Halloween hade en kul helg.

One Response to Halloweenspelkväll nummer 2

  1. […] Varför fyller så många år i september-oktober? (som mina barn umgås med?) Vi firade även Halloween tillsammans med […]

    Gilla

