Små små saker

…som att vi köpte 8 par trosor till Stella eftersom hon vuxit ur sin gamla storlek (hon hade några i den större storleken). Men nu kan jag inte hitta dem. Jag har tvättat det andra vi köpte samma dag, men jag hittar inte trosorna någonstans i tvättstugan. Har jag inbillat mig att vi köpte dem? Har de ramlat ur påsen någonstans? (Hittar varken påsen eller kvittot.)

…som att Molly fick ett jack i foten förra veckan och hon får bara ondare och ondare. Hon har börjat gå med bandage i skolan, men hon vill inte ha plåster eller något slags hemmagjort tryckavlastande. Igår var hon bara med på halva fritidsgympan och idag blir det väl kanske ingen dans? Hon hade tydligen jätteont i vaderna i morse och det förstår jag med tanke på hur hon haltade runt igår. Borde fixa något ordentligt tryckavlastande plåster på apoteket.

…som att F ringde och sa att vi skulle åka till kakelaffärerna efter kundmötet och att han skulle komma och hämta mig om ca 1,5h. Men först skulle han greja att svärmor hämtade barnen. Nu har det gått två timmar och en kvart och han har inte hört av sig och svarar inte i mobilen. Ska jag gå och hämta barnen om en kvart eller ej? (Får väl ringa svärmor…)

…som att det är störigt att ha ett plåster på handen. Antingen kan en inte tvätta handen ordentligt eller så ramlar plåstret av hela tiden. Om jag köper extra hårda eller vattentåliga plåster som sitter kvar så flippar min hud ut (allergi), men om jag köper sensitiveplåster så ramlar de av direkt. Återstår bara att leka akrobat med handen när jag tvättar den… Suck.

Sånt där jag funderar över, vet ni.

Kommentarer inaktiverade.

