Första sovarmorgonen

Denna vecka har varit lite speciell med tanke på att idag, fredag, har jag fått min första sovmorgon då jag fått vakna när kroppen sovit klart (vilket är en förutsättning för läkning nu under utmattningen).

Normalt sett lämnar jag barnen en-två gånger i veckan och väcker mig för att hinna till psykologen på tisdagsförmiddagar (lämnar ofta denna dag). Men jag brukar ha åtminstone tre sovförmiddagar per arbetsvecka.

Denna vecka skulle jag dels till psykologen, dels ta agraffer vid halv elva och sen var jag tvungen att lämna barnen både mån och tors (F skulle tidigt till jobbet, detta var ej planerat). Har sovit lite när jag fått chansen men det har inte varit tillräckligt.

Fy vad jobbigt det är med sömnbrist! (Får dessutom ej inta koffein för mina utflippade kortisolnivåers skull.)

Men idag har jag äntligen sovit klart. Och som jag sovit!

Ps. Detta låter väl väldigt lyxigt och bortskämt för alla er knegare som går upp 6-7 varje morgon och särskilt för er småbarnsföräldrar som sällan får in ens sju timmar per natt. Men ni ska veta att jag sov alldeles för lite i 3,5 år (pga Stella) innan jag stupade i utmattningssyndrom så jag har varit där med…

Kommentarer inaktiverade.

