Lika barn leka bäst?

Jag roade mig med att fundera över vilka yrken mina och Fredriks kompisar har. Tycker att det alltid är samma samma så fort vi börjar prata jobb.

Kompisar är ju något en väljer till skillnad från kollegor, grannar och släktingar som kommer på köpet. Så vad jobbar de vi självmant valt att umgås med?

Så här blev listan:
Flera systemutvecklare/it-konsulter
Översättare
Socionom
Lärare
Psykolog
Informatör
Copywriter
Personalvetare

Det flesta jobbar alltså inom samma fält som jag eller Fredrik utbildat oss inom (kommunikation resp. it) och det finns även andra yrken som jag och/eller Fredrik funderat på (psykolog, lärare, personalvetare). (Informatör, översättare och copywriter ingår i min bransch.)

Så ja, lika barn leker väl bäst i det här fallet.

image

Ps. Släkten bidrar ju som tur är med lite variation här. Vore ju trist att aldrig få höra hur det är utanför vår lilla intresseklick.

Kommentarer inaktiverade.

