Skumma drömmar

Drömde att jag var på akuten och stod i kö för en kompletterande galloperation. Även min svåger M skulle opereras samt Stella (som typ var ett år). Detta för att gallsten låg i generna och att det var stor risk att hon också skulle insjukna (fick förklara för F flera gånger att det inte handlade om smitta utan att det låg i GENERNA).

Sen var det typ 300 personer före i kön och jag låg på en brits hela natten. Min svåger hade lyckats bli opererad och de hade behövt hugga av honom benet och sedan nita fast det igen med fyra stålskruvar och bandage. Jag var mycket orolig över operationen som ni förstår…

De hade bara två operationssalar igång under natten och kön gick så långsamt framåt. Jag såg att Stella låg allra längst bak.

Dagen efter fick jag reda på att min familj åkt till Blekinge tillsammans med svågern för att träffa hans nya tjej. De spelade spel hemma hos nån kille de träffat och jag provade hans läderrustning (lajv) och ville göra en egen rustning.

Sen kollade vi på nätet att det bara var några timmar kvar till Stellas operation. Jag blev jättearg på F för att de åkt till frikkin Blekinge så där nära inpå operationen. Det var ju fem timmars resa till Göteborg och lite kortare till Stockholm där sjukhuset låg. Hur tänkte han?

Vi hade börjat köra tillbaka till sjukhuset när jag kollade upp ett legitimationsintyg som tydligen var krav för operation. Detta måste utfärdas på bvc i hemkommunen. Så när vi kom fram kunde operationen inte genomföras eftersom vi inte kunde få fram intyget i tid. Operationstiden brann inne. Och vi gav oss surmulet hemåt. ”Jaja, hon får väl få problem med gallsten då…”

Ooookej… Vad betyder det där då? Verkar ju ha haft en tuff dag igår med starka känslor (vilket är sant). ^^

Ps. Funderade även på varför jag skulle opereras igen. Hade jag inte blivit av med gallblåsan? Hade de kanske bara snöpt av den vid titthållskirurgin och så skulle den plockas ut nu med öppen kirurgi? Kändes lite konstigt…

Kommentarer inaktiverade.

