Den bästa morgonen

Igår hade jag nog den bästa morgonen på flera år!

Jag bar in Molly till min och Stellas säng och medan jag klädde på dem tog jag Frost-Elsa i ena handen och kittlade dem med henne medan jag sjöng ”Elsa kittlar Molly på magen, Elsa kittlar Molly på foten…” osv. Barnen höll på att kollapsa av skratt. Kläderna gick på helt utan problem.

image

Vid frukostbordet började vi sjunga Heroes (Måns Zelmerlöw) med text eftersom Molly skulle ha körkonsert samma kväll.

Barnen var så glada, frukosten slank ner, påklädning utan problem och vi hann i tid. Stella var så trevlig att prata med på väg till förskolan och hon studsade fram på vägen. Hon utbrast till och med ”det luktar gröt! Jag älskar förskolans gröt!” när vi kom in i kapprummet.

Sen var jag glad resten av dagen! Tänk vad en bra start kan förgylla hela dagen!
Ska nog försöka starta dagen med ett skratt lite oftare. (Vilket är precis vad en inte orkar med under stressiga/tunga dagar tyvärr. Det är ju så lätt att negativa spiraler blir rutin.)

Kommentarer inaktiverade.

