Planer för nästa sommar

Det är gött att redan i november börja få planera och längta lite till sommarens aktiviteter. Nu har de nya webbplatserna och facebookgrupperna för sommarens två stora lajv (som jag vill åka på) kommit upp och jag har kontaktat mina kära lajvkollegor (Fs syskon m fl).

Nästa år planerar vi att ta med även Stella. Hon kommer vara 4,5 år och fixar det nog rätt bra så länge vi åker på barnvänliga lajv och inte tar med henne ut på natten (F gillar att nattlajva, men jag går hellre och lägger mig när det blir mörkt så då kan jag ta med barnen).

Hittills har vi planerat för ett lajv på kristi himmelfärdshelgen i maj och ett i början av juli. Sen antar jag att vi åker till Norrbotten som vanligt i juli (och kanske till vännernas sommarstuga i Småland?).

Den 6e augusti blir det äntligen dags för mig att gå på mitt första BRÖLLOP! Det är svågern och hans tjej som gifter sig (de vi brukar lajva med). Ska bli fantastiskt kul. Jag har längtat efter att få närvara på ett bröllop sedan jag var typ 20 år. Har haft maxad otur eftersom jag antingen lärt känna vänner när de redan gift sig, eller så tänker de vara sambo för evigt eller så har de inte bjudit oss pga hemligt bröllop/litet bröllop, eller så är de singlar osv. (Svärkusinen hade hemligt bröllop t ex.) Vi har ju flera såna där halvalternativa vänner och släktingar, så stora bröllop är verkligen ingen självklarhet.

Men nästa sommar, när jag fyllt 33 så ska jag äntligen få gå för första gången. (Utom på mitt egna bröllop men det räknas inte.)

Väntar även på syrrans bröllop men har inte hört något datum än eftersom de fick en bebbe för tre månader sen.

Så det är alltså upplagt för en toppensommar.

Sen önskar jag att jag ska bli frisk och få mer energi så att jag orkar delta lite mer. (Men jag har inga förväntningar på det till sommaren med tanke på hur dåliga förutsättningarna är för tillfrisknande just nu (privat orsak)). Men samtidigt  så gick det ju bra ändå denna sommar. Lajven var ju närmast läkande för mig. Så skönt att komma ut i naturen, få lagad mat, ha glada barn och komma bort från vardagen för några dagar.

Längtar även till Gran Canariaresan i januari. Det blir en välbehövlig energipåfyllning för vår familj.

Och om drygt 1,5 vecka ska jag resa själv upp till Norrbotten och bo i pappas och As lilla hus i Luleå några dagar och därefter åka hem till dem ute på landsbygden. Ska ägna mig åt det jag aldrig hinner med här hemma, dvs yoga, teckna, promenader och liknande. Ha tid att fundera och sänka tempot. Få lite perspektiv.

(Vi har för övrigt lite andra planer kring mitt tillfrisknande men inget officiellt än.)

Ps. November känns inte lika trist som vanligt faktiskt. Nog för att det är grått och mörkt men dels är jag inte lika vintertrött (ljusterapilampa!), dels är det varmt (11 grader! Har haft min sommarjacka flera dagar i rad och det är inget overallkrångel på morgnarna) och dels känns november som en skön paus från denna hektiska höst. Vi vilar och andas lite innan december drar igång.

Kommentarer inaktiverade.

