Mer om Stella

Hittade denna bild i min Instagramfeed för några månader sen (lånade den från en släkting). Det är alltså Stella som har flytt från släktträffen och ligger i sängen i rummet intill och spelar på mobilen bredvid katten.

image

Och ja ba ”men hon är väl inte introvert?”

Men jo, det kanske hon är. Samme släkting har även sagt att denne läst inlägget om Stella och hsp och att denne tycker att det verkar stämma jättebra (släktingen är själv hsp, introvert och upplever att Stella blir halvt okontaktbar i stimmiga miljöer när de två är själva).

Och jo, Stella har börjat fly undan väldigt mycket.

Sedan kommer ju det tydligaste tecknet. Jag frågade helt enkelt och ja, Stella tycker att det blir för mycket och hon vill gärna gå undan. Jag frågade om det var samma på förskolan eftersom jag oftast hittar henne i pysselrummet med 2-3 kompisar. Hon höll med om att det var därför hon helst ville gå undan.

PS. Sen om hon är introvert eller ambivert eller bara en hsp:ig extrovert, det får väl tiden utröna. Jag umgås ju oftast med henne i trygga sällskap (på förskolan och hemma) och då är hon ju väldigt sällskaplig av sig. Och det spelar ju inte så stor roll, jag är mest bara nyfiken kring om hon kommer att bli mer som jag eftersom Molly är extremt extrovert och Fredrik är en väldigt social introvert som klarar sig en hel dag om han får två timmar själv innan läggdags.

Kommentarer inaktiverade.

