Lite smått och gott

Igår inträffade ett mindre mirakel. Jag och F enades på fjärde besöket om kakel, klinker och mosaik till lilla badrummet. Renoveringen börjar i morgon, så det var ju i sista minuten…

image

image

Det blir en stapel med jättefin mörk mosaik, vita väggar i 10×20-plattor och den översta bildens svartgrå klinkerplattor i 15×15. Det är ju rätt modernt och snyggt med stora plattor, men vår lilla toa är typ 1×1,5m så det blir nog bättre med smått.

Det tog nog ”bara” 1,5h i affären och det blev vår åttonde kakel/badrumsshoppingdag den här hösten… Gah!! Aldrig mer! (Men nu är snart båda badrummen fixade och köket är från 2011 så det håller nog många år till.)

Yes! Lättnaden låg som en varm mysig filt i kroppen resten av dagen (som vi tillbringade med min släkt hemma hos yngsta syskonet, där Stella tydligen fotat en av katterna…)

image

Familjen M, M och M ställde in dagens träff pga ryggskott (aj!) men det var nog lika bra för att göra-listan blev väldigt lång och nu fick vi chans att vila lite också (barnen leker med grannarna). Vi får boka om.

Har lyckats gå ner i varv och sover bättre på nätterna igen. På onsdag reser jag typ 120 mil norrut till mörkret (och några lugna dagar).

Julaftnarna är planerade och inbokade. Lika så två släktbak. Vi har börjat se ut julklappar åt barnen (Ebay is the shit) och åt Selma (systerdottern).

Det blir dansuppvisning för Molly i en kyrka ena dagen och köruppvisning i en annan kyrka dagen efter. Lucia kör de vid halv åtta på morgonen på Stellas förskola. Whut? (Har alltid varit på eftermiddagen tidigare.) Känner på mig att jag inte kommer att vara där då… ;-P Nä, men det är nionde lussningen för mina barn så jag vet inte om jag måste vara med på alla… (F får åka helt enkelt).

Och det påminner mig om att vi inte har/hittade några lussekläder förra året. Barnen hade ju samma tomtekläder i storlek 122-128 (lite för stort ena dagen och lite för smått nästa dag). Får kolla det där…

Sen fyller F år den 17e dec och vi ska fira hemma med hans närmsta familjer. På själva födelsedagen ska han se nya Star Warsfilmen och sen firar vi med vår familj några dagar senare (överraskningsdag som vanligt).

December blev snabbt fullbokad som vanligt, men det är ganska trevliga saker och december är ju allmänt en väldigt mysig och god månad.

I januari blir det Kanarieöarna och företagsstart för F. Sen lugnar det nog ner sig. Feb-april brukar vara lugnt med minimalt med högtidsdagar/resor/aktiviteter.

Det behövs efter denna höst!

Kommentarer inaktiverade.

