Packa för snöig vila

Vad tar jag med på en fly ivägresa till Norrbotten?

– En rejäl mössa och vinterkläder (ska köpa en varmare mössa i morgon)

– mjuka brallor som jag kan yoga i

– ljusterapilampa (lär ju behövas i änden av landet där solen enligt uppgift är uppe mellan typ 10-14 +/- ! (I Gbg aldrig mindre än 9-16, just nu är det ljust halv åtta på morgonen)).

– målargrejer. Tar dock inte akrylgrejerna och staffliet pga platsbrist.

– min ergonomiska kudde. Nu när jag slipper ha barnkläder i halva väskan så får den nog plats. Annars får jag ta ur lite kläder eller nåt. Sover överjäkligt dåligt utan den.

– kameran för att fota isen på Luleälven. Är det is på Luleälven? (De har tre isbrytare i hamnen iaf. Jag har dock aldrig varit uppe på vintern annat än i mars.)

Det ska i alla fall vara snö och det känns ju gött med tanke på att jag slipper den göteborgska råa snålblåsten som viner om näsan. Slipper också den frusna slasket-halkan som alltid blir. Vill hellre gå på packad snö. Så snälla sluta skotta gångbanorna, pressa ner snön istället eller något… (för snön smälter till slask som fryser på nätterna = många brutna lårbenshalsar i Göteborg).

Tänkte även ta sociala medierpaus utom min egen blogg. Men vi får se om jag publicerar innan jag kommer hem.

Kommentarer inaktiverade.

