Decemberutmaning dag 02 – Betydelsen av ditt bloggnamn

När jag skulle hitta ett namn på bloggen var jag nybliven mamma sen ett halvår och höll som bäst på med sjalande, tygblöjor, bebis på potta och annat. Jag kände mig som värsta hippiemamman eftersom dessa grejer var halvt okända och ganska ovanliga 2008 (sedan dess har jag läst ett antal artiklar i t ex föräldratidningar och dagstidningar och t o m bvc har ju börjat tipsa om det på vissa ställen).

Så jag heter Hippiemamman för att driva lite med mig själv. För när det gäller allt annat som hör hippies till så är jag så långt ifrån. Jag dricker inte ens sprit och är sjukt långt från droger. Min klädstil är mer proper och jag är verkligen ingen sån där harmonisk typ som mediterar och make love not war. Ja, ni vet.

Så det är ett skämt allihop.

Men det är lätt att komma ihåg, skriva och googla. Så det har fått vara kvar. Just när det gäller föräldraskap så är jag en liten hippiemamma även om det inte märks så mycket nu när barnen inte är bebisar längre. Men vi samsover i alla fall fortfarande, jag och Stella som är 4 år. Älskar det!

Kommentarer inaktiverade.

