Fixarlyckan

Ibland kommer jag in i såna där effektiviseringsperioder och då rensar jag huset/skräpgömmor/förråden/garderober m.m. Just nu håller jag även på med sånt där småfix som aldrig blir gjort.

För någon vecka sedan skruvade jag ner onödiga gardinfästen och spacklade igen i sovrummet. Idag rensade jag prylkorgen i vardagsrummet (3/4 av prylarna skulle inte ligga där!)

Jag har även haft superlimsfest i dagarna två då jag limmat bland annat trasiga petshopmöbler åt barnen och en trasig julstjärna som i år hänger uppe för första gången under de kanske fem år vi ägt den? (Försökte löda ihop den 2011 och tejpade förra året, men det gick inte. Superlim och en plastad ståltrådsbit var vad den behövde.)

image

Det är skönt att äntligen ta sig för alla de där grejerna en går och stör sig på. Nåla upp gardinen vars söm gått upp, slå i ny spik till tavlan som ramlat ner osv.

Jag har även gått på rensningsjakt i barnens rum och plockat ut allt krimskrams som dräller överallt. Jag hatar krimskrams.

I helgen ska vi skänka överblivna möbler och badrumsinredning till second handaffären samt köpa in nya krokar m.m. som bättre passar våra två nya badrum (krav från F). Det ska bli skönt att slippa allt grejs som ligger överallt.

Rensar ni era hem på prylar då och då? Jag brukar få ett ryck ungefär två gånger om året. Vi har alldeles för lite förvaringsutrymmen för att samla på oss saker och det är lika bra. Släng, skänk, sälj. Bra grejer det.

Kommentarer inaktiverade.

