Bra saker idag

1. Hantverkarna är äntligen klara med badrummet! En vecka efter planen (pga kakelleverans och annat som ej var deras fel). Fr o m i morgon slipper vi springa två våningar ner när vi behöver kissa på kvällen/natten. Yay! Nu har vi gått från två halvsunkiga badrum till två moderna kaklade varianter på tre månader. (ALDRIG MER!!!)

2. Molly är hemma ”sjuk” idag. Hon hade tydligen väldigt ont i magen i morse. Men hon väckte mig inte så jag fick sova ut idag och vi har haft lite tid tillsammans till tv-spel, ritande m.m. Så det är inte helt fel. Det är ju lite annat att ”vabba” en 8-åring mot ett småbarn (orkar inte ens ha hand om Stella själv när hon är sjuk). (Obs tar ej ut vab eftersom jag är sjukskriven.)

3. Fick ju alltså sova ut idag för första gången denna vecka!! (Två lämningar, en flygresa hem och en dag jag gick upp pga hantverkarna)

4. Det är fredag.

5. Vi har inga stressiga deadlines och aktiviteter i helgen. Vi ska handla lite grejer till badrummen resp. julbaka.

Ps. På nersidan så har min mormor dött nu (men hon slapp lida länge av cancern iaf. Min farmor var cancersjuk och åkte in och ut från hospice i ett halvår! 😦 ) Nu är alla mina mor- och farföräldrar döda. Vila i frid mormor!

Kommentarer inaktiverade.

