Lässtund

Molly är ju hemma med mig idag på grund av ”magont” (som gick över fort).

Idag lyckades jag ordna en sån här typisk introvert social aktivitet, dvs att vi ligger och läser varsin bok.

image

Bra grejs för lästräningens skull + att det är mysigt.

Hade även ett praktiskt bokstöd en stund.

image

Jag läser Russel Brands bok Revolution som är både intressant och irriterande. Han tar upp mängder med fakta och idéer som bidrar med rena aha-upplevelser när det gäller att revolutionera för en jämlik, miljövänlig värld där politiker köpta av företag/eliten inte dikterar allas livsvillkor (för att upprätthålla förmögenheten hos den lilla förmögna gruppen).

Dock hade jag gärna stoppat stora strykpennan i förläggarens hand, för det finns otroligt mycket dravvel och konstiga anekdoter i boken som jag gärna hade sluppit ta mig igenom för att i hitta russinen i kakan.

Boken är typ 15% droger/alkoholism, 40% Russels bakgrund och personliga upplevelser, 15% religiöst dravvel och 30% viktig och intressant information om hur samhället ser ut och hur vi kan förändra det.

Men ändå. Det intressanta är ju intressant. Jag är på en revolution!

Kommentarer inaktiverade.

