Så smått juligt

Jag anstränger mig och pumpar upp julstämningen lite dag för dag här.

Igår lyssnade vi på The baseballs julskiva och jag pyntade en vas likadant som jag sett i en tidning.

image

Idag köpte vi absurt mycket ingredienser för att kunna göra rocky road och lakridsknäck. Vi köpte även ett pepparkakshus och ingredienser till lussebullar, men det där tänker jag som vanligt inte beblanda mig med. Det är Fredriks göra. Rocky roaden kan jag göra. Och knäcken. (Vi brukar alltid ha julbaksdag med min familj men ej i år pga mormors död + allmän tidsbrist m.m. Mamma brukar göra knäcken men nu ska jag prova själv.) (Jag gillar inte att baka.) I morgon kör vi en dag i köket.

Julkalendern är jättebra och rolig. Barnen älskar den. Kul för en nybliven historianörd som jag. Och Cleo är bäst.

Julklappsinköpen är typ avklarade. Köper till barnen och deras kusin Selma. F ska köpa till sina hemmaboende syskon samt pappa med fru. Resten kör julklappsspelet. Skönt! 

Tidigare år har jag varit lite ambivalent i juletider. Det blir liksom aldrig så magiskt som när jag var liten. Men i år försöker jag skapa lite stämning i alla fall.

Kommentarer inaktiverade.

