Min önskelista med möjliga och omöjliga önskningar

1. Att det aldrig blir mörkt före 19.00 där jag bor och att solen ska lysa åtminstone varannan dag på vinterhalvåret.

2. Harmoni hemma med familjen.

3. Städhjälp och en egen kock som även städar köket.

4. Att jag ska bli helt frisk och få tillbaka energin. Att allt psykiskt trassel ska redas ut och att jag kan börja jobba igen.

5. Eget rum på kontoret eller ett annat jätteroligt jobb med eget rum och supertrevliga kollegor. Vill helst jobba med att skriva lättfattliga texter och strukturerade excelfiler för det känner jag att jag gör bäst.

6. Att jag och F båda jobbar 75% och har gott om tid för det goda i livet (barnen, hemmet, vänner, varandra, fritidsintressen osv.)

7. Att jag kommer över min aversion mot flygning/resande eller att de uppfinner supersnabba miljövänliga plan, så att vi kan resa mer och längre bort. Drömmer ju om en massa länder men det är så lång flygtid och då mår jag så dåligt.

8. Att jag kan äta vad jag vill utan att det är farligt för min kropp.

9. Generationsboende/nära boende typ på samma gata. Att vi hjälps åt med barn och t ex matlagning.

10. Korta resvägar för alla i familjen. Vill inte lägga fritiden på transport.

11. Bli så pigg att jag kan börja träna igen. Saknar det så mycket!

12. Att mina barn ska ha det bra och få lagom med utmaningar i livet.

13. Att jag och Molly (och Stella om hon vill) ska få börja rida regelbundet och att F inte ska vara allergisk så att allt blir så krångligt med klädbyte och tvätt. Att hästar inte ska håra av sig och stinka i kläderna.

14. En katt som inte hårar, inte väcker en på nätterna, inte tar in byten, inte klöser på möblerna, inte jagar gerbiler och inte kräks inomhus. Och som Fredrik inte är allergisk mot…

15. Att tiden ska gå snabbt tills Stella slutar förskolan och att vi ska slippa städjourerna och städhelgerna som är kvar. Styrelsearbetet är dock helt ok. (Föräldrakooperativ).

16. Fred på jorden, lika rättigheter för alla, slut på patriarkat/homofobi/transfobi och liknande, att människorasen (och djurarterna) räddas innan planeten blir obeboelig osv. Slut på orättvisor och sånt folk mår dåligt av.

Kommentarer inaktiverade.

