Prioriterade promenader

Min psykolog har gett mig hårda direktiv om att komma ut på promenad varje dag. Det räcker inte med barnhämtandet utan jag ska gå utöver det, minst en kvart om dagen. Detta för att motion är fantastiskt bra för kroppen och läkningen och att det kan vara bättre än medicin vid t ex depression (jag är inte deprimerad men jag tar medicin). Både coachen i våras, min fd kbt-terapeut och Fredrik har tjatat ihjäl mig om promenader så nu gör jag ett seriöst försök igen (typ fjärde gången i år).

Nä, men jag känner mig mer motiverad nu.

Så idag har schemat sett ut så här:
1. Vaknade 11.30.
2. Gick upp 12.10 (en sked) och tittade till gerbilerna (+1/4 sked).
3. Tvättning och påklädning + starta en tvättmaskin (en sked).
4. Frukost + tidningsläsning (en sked).
5. Fota badrummet + toabesök (en sked).
6. 45 minuters vila i sängen (skulle haft 35 minuter men orkade inte gå upp). Bloggande och instagrammade badrumsrenoveringen (+1/4 sked)
7. 20 minuters promenad i området. Yes! (en sked)

Nu väntar:
8. Vila 30 minuter
9. Lunch/mellanmål 15 min (en sked)
10. Hämta barnen (två skedar)

= 8 skedar och en halv plussked

Då har jag sparat cirka hälften av skedarna till andra halvan av dagen. Bra! Har dessutom fått sova bra och det ger goda förutsättningar.

Uppdatering: Vill bara meddela att jag hade fel. Jag hade bara tre skedar idag. Har gått på lånade skedar resten av dagen och är såååå trött. Hade en ganska intensiv start på veckan så nu behöver jag vila mer.

Kommentarer inaktiverade.

