Decemberutmaning dag 18 – Min garderob

Min garderob är full med leksaker som ska säljas, för små barnplagg som ska upp på vinden, legohus som är trasiga (!) osv. Jag har alltså inte så mycket kläder, så jag förvarar annat jox här i väntan på rensning och barnprylmarknader m.m.

image

Jag är totalt ointresserad av kläder och brukar köpa nya kläder när tillräckligt många plagg har gått sönder. Då går jag helst på mellandags- eller sommarrean för jag är för snål för att köpa kläder till fullpris. Mina egna pengar vill jag köpa roliga hobbygrejer för istället. (Jag och F får månadspeng varje månad och kläder ska köpas för dessa egna pengar. (F köper mkt mer och dyrare plagg än jag).

Jag brukar köpa typ tre jeans på en gång och sen köper jag inga fler på några år. Jag handlar väl som den sterotypiska ointresserade ”killen” antar jag. Kör på säkra kort som JC, KappAhl och annat trist.

Kläder är bara ett nödvändigt ont för mig, jag hade nog gillat typ sopsäckar eller skoluniform eller nåt istället. Slippa matcha. Men det ska vara bekvämt, kavajer och strama skjortor går fetbort

Kommentarer inaktiverade.

