Decemberutmaning dag 22 – Vad gör dig annorlunda ifrån alla andra?

Det är väl svårt att hitta något som är totalt unikt för mig, men det är väl en kombination av olika egenskaper och förmågor antar jag.

Jag listade ganska många grejer i första inlägget men tar det igen:

– synestesi
– hörselnedsättning i att uppfatta ljud
– synnedsättning (glasögon)
– hsp (känslig för vibbar och detaljer)
– dyskalkyli (siffror, matte och höger-vänster
– bra gehör (vann högstadiets xylofontävling)
– kan i princip inte memorera och recitera text/citat/låttexter
– ansiktsblind
– har en mjölktand kvar (det kommer ingen tand under)

Och om vi ska se till Gardners sju+två intelligenser så ser det ut så här:

Språklig (lingvistisk) intelligens – hög
Logisk-matematisk intelligens – låg
Musikalisk intelligens – hög
Kroppslig (kinestetisk) intelligens – ok (*)
Visuell (rumslig-spatial) intelligens – låg( %)
Social (interpersonell) intelligens – ok
Reflekterande (självkännedom) – hög ($ intelligens
Natur-ig intelligens – hög (@)
Existensiell intelligens – hög

* = kan ju yoga och lättare aerobics men är kass på t ex friidrott så jag kroppen är ju inte helt i mitt våld så att säga.

% = har svårt för att parkera och är kass på de där lyftkransövningarna som finns på olika science centers m.m.

$ = hela bloggen går ju ut på det typ…

@ = har gröna fingrar och god hand med djur. Vet ofta intiutivt vad växter och djur behöver och lägger märke till detaljer när jag följer hur de mår.

image

Kommentarer inaktiverade.

