Sömnproblem ja

Lade mig i sängen redan 22.45 och kände mig rätt trött. Läste lite och inväntade sömntåget. Nån halvtimme senare släckte jag och satte på ljudboken.

Kollade några gånger och tror inte jag somnade förrän 02.00. Sömnigheten sköljde över kroppen men den pirrade och vägrade slappna av ändå. Försökte göra avslappningsövningar och andas lugnt, men det hjälpte inte.

Vid fyra blev jag väckt av Stella (morr!) och sen dröjde det ytterligare nån timme innan jag somnade om.

Vid åtta väckte hon mig igen för uppstigning med F men då kunde jag somna om lite snabbare (sover alltid som bäst på förmiddagen). Nu vaknade jag halv tolv och kroppen värker.

image

Jag inser ju att jag behöver ta sömntabletter såna här nätter (inträffar 3-5 ggr i veckan typ sen en tid tillbaka) men jag har bara tre kvar och nu är det julledighet så läkarna hinner nog inte fixa receptet till mig i tid (skickade in om det igår, alltid så förutseende….eh). Så jag tänker spara mina tre till dagar det verkligen behövs som ikväll t ex (julafton i morgon).

Men det är bara till att gaska upp sig. Idag ska jag passa ungarna några timmar så att F kan jobba lite hemifrån.

Kommentarer inaktiverade.

