En utmattad julafton

Kämpar med acceptansen, men det blir så tydligt att jag är sjuk när jag inte kan vara med på samma villkor som de andra.

Men nu ska jag försöka tänka positivt.

1. Ny utsikt

image

2. Jätteskön soffa som just nu är helt ledig. På nästa ställe kommer jag behöva ligga själv på övervåningen för där lär soffan bli full.

3. Jag är ”bara” typ fem meter från där alla sitter, så jag hör dem bra.

4. Jag har magkatarrkänningar men jag mår iaf inte illa. Jag kunde äta en ok portion mat trots aptiten som varit borttappad i typ en månad.

5. Snart väntar julgodis och julklappar.

6. Barnen är glada och leker med sin faster som är tio år på nedervåningen.

7. Vi behövde inte stressa så mycket idag trots att F behövde ställa sig och laga julmat i morse. Men jag fick sova klart och sen skötte sig alla tills vi kom iväg. Inga bråk.

8. Jag fick sova tillräckligt i natt tack vare att F tog barnen samt sömntabletten.

Jag måste acceptera det jag inte kan förändra, jada jada, hur den nu går. Ladida.

Kommentarer inaktiverade.

